A Life’s Time for Mathematics Education and Problem Solving : Festschrift on the Occasion of András Ambrus’ 75th Birthday

Weitere Beteiligte: Ambrus, András (Gefeierter)
Stein, Martin (Herausgeber)
Dokumenttypen:Buch
Medientypen:Text
Erscheinungsdatum:2017
Publikation in MIAMI:16.01.2018
Datum der letzten Änderung:16.01.2018
Reihe:Festschriften der Mathematikdidaktik, Bd. 5
Verlag/Hrsg.: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien
Angaben zur Ausgabe:[Electronic ed.]
Schlagwörter:Mathematikunterricht; Problemlösen
Fachgebiet (DDC):370: Bildung und Erziehung
510: Mathematik
Rechtlicher Vermerk:© 2017 WTM – Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Münster
Lizenz:InC 1.0
Sprache:Englisch
Anmerkungen:Druckausgabe: Stein, Martin (Hrsg.): A life's time for mathematics education and problem solving : Festschrift on the occasion of András Ambrus’ 75th Birthday. Münster : WTM, 2017. (Festschriften der Mathematikdidaktik ; 5), ISBN 978-3-95987-063-4
Format:PDF-Dokument
ISBN:978-3-95987-064-1
URN:urn:nbn:de:hbz:6-49189653074
Permalink:https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-49189653074
Onlinezugriff:wtm_isbn-978-3-95987-064-1.pdf
Diese Veröffentlichung ist für die Nutzung eingeschränkt. Falls Sie das Dokument nicht öffnen können, wenden Sie sich bitte für weitere Informationen an den Servicepunkt Publizieren der ULB Münster (miami@uni-muenster.de).
LEADER 06375cam a2200397uu 4500
001 52a079f4-a8c1-4ff9-8a92-e108f7a999eb
003 miami
005 20180116
007 c||||||||||||a|
008 180116e20180116||||||||||#s||||||||eng||||||
020 |a 978-3-95987-064-1 
024 7 |a urn:nbn:de:hbz:6-49189653074  |2 urn 
041 |a eng 
082 0 |a 510 Mathematik  |2 23  |a 370 Bildung und Erziehung  |2 23 
110 2 |a WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien  |0 http://d-nb.info/gnd/1065653646  |4 pbl 
245 1 0 |a A Life’s Time for Mathematics Education and Problem Solving  |b Festschrift on the Occasion of András Ambrus’ 75th Birthday 
250 |a [Electronic ed.] 
264 1 |b WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien  |c 2017 
264 2 |b Universitäts- und Landesbibliothek Münster  |c 2018-01-16 
300 |a IV, 477 
490 1 |a Festschriften der Mathematikdidaktik  |v Bd. 5  |w f9155d4b-9eae-4fcf-8482-ec9057f3f3b2 
500 |a Druckausgabe: Stein, Martin (Hrsg.): A life's time for mathematics education and problem solving : Festschrift on the occasion of András Ambrus’ 75th Birthday. Münster : WTM, 2017. (Festschriften der Mathematikdidaktik ; 5), ISBN 978-3-95987-063-4 
505 0 |a Introduction by Benjamin Rott ..... 1 -- Krisztina Barczi-Veres: Solving Problems – Together ..... 11 -- Laurinda Brown: Long Conversations: Budapest/Bristol Mathematics Student Teacher Links ..... 22 -- Regina Bruder: The “Brain Teaser Path” as an Approach to Problem-Solving ..... 38 -- Olive Chapman: Mathematics Teachers’ Ways of Supporting Students’ Learning of Problem Solving..... 45 -- Marianna Ciosek: On Useful Strategies for Solving Open Mathematical Problems..... 70 -- Bronislaw Czarnocha: Mathematics Teaching-Research, Paulo Freire, and Mathematics for Social Justice..... 77 -- Lothar Flade & Manfred Pruzina: Zur Kompetenz „Mathematisch argumentieren“ – Ein Blick auf Anspruch und Wirklichkeit im Wandel der Zeit. ..... 91 -- Torsten Fritzlar, Maria Kötters & Karin Richter: Exploratory and Creative Activities in Ethnomathematical Learning Environments..... 107 -- Gunnar Gjone: Mathematical Education Research. The Developments Since the 1970s – My Story..... 127 -- Stefan Götz: On the Track of the KIEPERT-Hyperbola..... 138 -- Günter Graumann: Problem Orientation and Problem Fields for Geometry Teaching..... 152 -- Olga Graumann: Diversity as an Educational Challenge. Symmetry Teaching in a Heterogeneous Class of Primary School..... 168 -- Ján Gunčaga & Péter Körtesi: Using of History of Mathematics Education With GeoGebra..... 178 -- Lenni Haapasalo: CAMEL and HORSE - Two Metaphors of Mathematics Education..... 187 -- Frank Heinrich: Why Content Matters in Problem Solving: Strategies among Mathematics Teacher Trainees ..... 200 -- Eszter Kónya & Gyöngyi Szanyi: A Classroom Teaching Experiment on the Preparation of the Function Concept..... 210 -- Ana Kuzle: Teaching Problem Solving from Early Grades on: Different Suggestions for Educators, Teachers and Curriculum Developers..... 220 -- Anu Laine & Maija Ahtee: Factors of Positive Emotional Atmosphere – Case Study of one Primary School Classroom..... 232 -- Leong Yew Hoong, Romina Ann Yap, Toh Tin Lam, Tay Eng Guan, Quek Khiok Seng, Toh Pee Choon, Teo Kok Ming & Ho Weng Kin: Students’ Perceptions about an Undergraduate Mathematics Problem Solving Course ..... 242 -- Shuk-kwan S. Leung: Teaching Problem Solving in Taiwan for Graduate Students in Institute of Education ..... 261 -- Nicolina A. Malara: Research in Didactic of Algebra and Indications about Our Studies in this Field..... 276 -- John Mason: Scoping Generality: An Essential Component of Mathematical Thinking by and for All ..... 303 -- Jarmila Novotná & Hana Moraová: The Impact of Culturally Non-Standard Assignments and Didactical Contract on Pupils’ Achievement while Solving Problems ..... 318 -- Antoni Pardała: The Humanisation of Mathematical Education for Pupils and Students..... 328 -- Erkki Pehkonen: Teaching Mathematics via Problem Solving..... 344 -- Klára Pintér: Activity-Based Problem Solving..... 355 -- Benjamin Rott: “Is Mathematical Knowledge Certain? – Are You Sure?” A Fictitious Classroom Discussion ..... 364 -- Alan H. Schoenfeld: Thoughts on Pólya, Problem Solving, and Where They Can Lead You ..... 370 -- Fritz Schweiger: Eigenvalues. An example for Teaching Mathematics in an Expository Style..... 378 -- Johann Sjuts: Mathematical, Logical and Strategic Thinking at Thales’ Theorem..... 385 -- Jorge Soto-Andrade: Enactivistic Metaphoric Approach to Problem Solving ..... 393 -- Gordana Stankov: Example for Advancement of Student’s Ability of Visualization Calculus Contents by Using GeoGebra..... 409 -- Martin Stein: Nudge and the Concept of Mathematical Learning Spaces as Learning Environments for Problem Classes ..... 421 -- John Sweller: Problem-Based Learning in Mathematics and Other Areas Should Not Require Novice Learners to Attempt to Solve Complex Problems: A Cognitive Load Theory Perspective..... 436 -- David Tall, Nic Tall & Simon Tall: Problem Posing in the Long-Term Conceptual Development of a Gifted Child ..... 445 -- Stefan Turnau: Let's learn to be surprised ..... 458 -- Shlomo Vinner: My Hungarian Liaison..... 464 -- Erich Ch. Wittmann: Less research? Less research! Less mathematics? More Mathematics! ..... 473. 
506 1 |a restricted access 
521 |a specialized 
540 |a InC 1.0  |u https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/ 
561 |a © 2017 WTM – Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Münster 
653 0 |a Mathematikunterricht  |a Problemlösen 
655 7 |2 DRIVER Types  |a Buch 
655 7 |2 DCMI Types  |a Text 
700 1 |a Ambrus, András  |4 hnr 
700 1 |a Stein, Martin  |0 http://d-nb.info/gnd/140990372  |4 edt 
710 2 |a Universitäts- und Landesbibliothek Münster  |0 http://d-nb.info/gnd/5091030-9  |4 own 
810 2 |a WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien  |t Festschriften der Mathematikdidaktik  |v Bd. 5  |w (miami)f9155d4b-9eae-4fcf-8482-ec9057f3f3b2 
856 4 0 |3 Zum Volltext  |q text/html  |u https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-49189653074  |u urn:nbn:de:hbz:6-49189653074 
856 4 0 |3 Zum Volltext  |q application/pdf  |u https://repositorium.uni-muenster.de/document/miami/52a079f4-a8c1-4ff9-8a92-e108f7a999eb/wtm_isbn-978-3-95987-064-1.pdf