A Life’s Time for Mathematics Education and Problem Solving : Festschrift on the Occasion of András Ambrus’ 75th Birthday
Weitere Beteiligte: | |
---|---|
Dokumenttypen: | Buch |
Medientypen: | Text |
Erscheinungsdatum: | 2017 |
Publikation in MIAMI: | 16.01.2018 |
Datum der letzten Änderung: | 16.01.2018 |
Reihe: | Festschriften der Mathematikdidaktik, Bd. 5 |
Verlag/Hrsg.: |
WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien
|
Angaben zur Ausgabe: | [Electronic ed.] |
Schlagwörter: | Mathematikunterricht; Problemlösen |
Fachgebiet (DDC): | 370: Bildung und Erziehung
510: Mathematik |
Rechtlicher Vermerk: | © 2017 WTM – Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Münster |
Lizenz: | InC 1.0 |
Sprache: | Englisch |
Anmerkungen: | Druckausgabe: Stein, Martin (Hrsg.): A life's time for mathematics education and problem solving : Festschrift on the occasion of András Ambrus’ 75th Birthday. Münster : WTM, 2017. (Festschriften der Mathematikdidaktik ; 5), ISBN 978-3-95987-063-4 |
Format: | PDF-Dokument |
ISBN: | 978-3-95987-064-1 |
URN: | urn:nbn:de:hbz:6-49189653074 |
Permalink: | https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-49189653074 |
Onlinezugriff: | wtm_isbn-978-3-95987-064-1.pdf
Diese Veröffentlichung ist für die Nutzung eingeschränkt. Falls Sie das Dokument nicht öffnen können, wenden Sie sich bitte für weitere Informationen an den Servicepunkt Publizieren der ULB Münster (miami@uni-muenster.de). |
LEADER | 06375cam a2200397uu 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 52a079f4-a8c1-4ff9-8a92-e108f7a999eb | ||
003 | miami | ||
005 | 20180116 | ||
007 | c||||||||||||a| | ||
008 | 180116e20180116||||||||||#s||||||||eng|||||| | ||
020 | |a 978-3-95987-064-1 | ||
024 | 7 | |a urn:nbn:de:hbz:6-49189653074 |2 urn | |
041 | |a eng | ||
082 | 0 | |a 510 Mathematik |2 23 |a 370 Bildung und Erziehung |2 23 | |
110 | 2 | |a WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien |0 http://d-nb.info/gnd/1065653646 |4 pbl | |
245 | 1 | 0 | |a A Life’s Time for Mathematics Education and Problem Solving |b Festschrift on the Occasion of András Ambrus’ 75th Birthday |
250 | |a [Electronic ed.] | ||
264 | 1 | |b WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien |c 2017 | |
264 | 2 | |b Universitäts- und Landesbibliothek Münster |c 2018-01-16 | |
300 | |a IV, 477 | ||
490 | 1 | |a Festschriften der Mathematikdidaktik |v Bd. 5 |w f9155d4b-9eae-4fcf-8482-ec9057f3f3b2 | |
500 | |a Druckausgabe: Stein, Martin (Hrsg.): A life's time for mathematics education and problem solving : Festschrift on the occasion of András Ambrus’ 75th Birthday. Münster : WTM, 2017. (Festschriften der Mathematikdidaktik ; 5), ISBN 978-3-95987-063-4 | ||
505 | 0 | |a Introduction by Benjamin Rott ..... 1 -- Krisztina Barczi-Veres: Solving Problems – Together ..... 11 -- Laurinda Brown: Long Conversations: Budapest/Bristol Mathematics Student Teacher Links ..... 22 -- Regina Bruder: The “Brain Teaser Path” as an Approach to Problem-Solving ..... 38 -- Olive Chapman: Mathematics Teachers’ Ways of Supporting Students’ Learning of Problem Solving..... 45 -- Marianna Ciosek: On Useful Strategies for Solving Open Mathematical Problems..... 70 -- Bronislaw Czarnocha: Mathematics Teaching-Research, Paulo Freire, and Mathematics for Social Justice..... 77 -- Lothar Flade & Manfred Pruzina: Zur Kompetenz „Mathematisch argumentieren“ – Ein Blick auf Anspruch und Wirklichkeit im Wandel der Zeit. ..... 91 -- Torsten Fritzlar, Maria Kötters & Karin Richter: Exploratory and Creative Activities in Ethnomathematical Learning Environments..... 107 -- Gunnar Gjone: Mathematical Education Research. The Developments Since the 1970s – My Story..... 127 -- Stefan Götz: On the Track of the KIEPERT-Hyperbola..... 138 -- Günter Graumann: Problem Orientation and Problem Fields for Geometry Teaching..... 152 -- Olga Graumann: Diversity as an Educational Challenge. Symmetry Teaching in a Heterogeneous Class of Primary School..... 168 -- Ján Gunčaga & Péter Körtesi: Using of History of Mathematics Education With GeoGebra..... 178 -- Lenni Haapasalo: CAMEL and HORSE - Two Metaphors of Mathematics Education..... 187 -- Frank Heinrich: Why Content Matters in Problem Solving: Strategies among Mathematics Teacher Trainees ..... 200 -- Eszter Kónya & Gyöngyi Szanyi: A Classroom Teaching Experiment on the Preparation of the Function Concept..... 210 -- Ana Kuzle: Teaching Problem Solving from Early Grades on: Different Suggestions for Educators, Teachers and Curriculum Developers..... 220 -- Anu Laine & Maija Ahtee: Factors of Positive Emotional Atmosphere – Case Study of one Primary School Classroom..... 232 -- Leong Yew Hoong, Romina Ann Yap, Toh Tin Lam, Tay Eng Guan, Quek Khiok Seng, Toh Pee Choon, Teo Kok Ming & Ho Weng Kin: Students’ Perceptions about an Undergraduate Mathematics Problem Solving Course ..... 242 -- Shuk-kwan S. Leung: Teaching Problem Solving in Taiwan for Graduate Students in Institute of Education ..... 261 -- Nicolina A. Malara: Research in Didactic of Algebra and Indications about Our Studies in this Field..... 276 -- John Mason: Scoping Generality: An Essential Component of Mathematical Thinking by and for All ..... 303 -- Jarmila Novotná & Hana Moraová: The Impact of Culturally Non-Standard Assignments and Didactical Contract on Pupils’ Achievement while Solving Problems ..... 318 -- Antoni Pardała: The Humanisation of Mathematical Education for Pupils and Students..... 328 -- Erkki Pehkonen: Teaching Mathematics via Problem Solving..... 344 -- Klára Pintér: Activity-Based Problem Solving..... 355 -- Benjamin Rott: “Is Mathematical Knowledge Certain? – Are You Sure?” A Fictitious Classroom Discussion ..... 364 -- Alan H. Schoenfeld: Thoughts on Pólya, Problem Solving, and Where They Can Lead You ..... 370 -- Fritz Schweiger: Eigenvalues. An example for Teaching Mathematics in an Expository Style..... 378 -- Johann Sjuts: Mathematical, Logical and Strategic Thinking at Thales’ Theorem..... 385 -- Jorge Soto-Andrade: Enactivistic Metaphoric Approach to Problem Solving ..... 393 -- Gordana Stankov: Example for Advancement of Student’s Ability of Visualization Calculus Contents by Using GeoGebra..... 409 -- Martin Stein: Nudge and the Concept of Mathematical Learning Spaces as Learning Environments for Problem Classes ..... 421 -- John Sweller: Problem-Based Learning in Mathematics and Other Areas Should Not Require Novice Learners to Attempt to Solve Complex Problems: A Cognitive Load Theory Perspective..... 436 -- David Tall, Nic Tall & Simon Tall: Problem Posing in the Long-Term Conceptual Development of a Gifted Child ..... 445 -- Stefan Turnau: Let's learn to be surprised ..... 458 -- Shlomo Vinner: My Hungarian Liaison..... 464 -- Erich Ch. Wittmann: Less research? Less research! Less mathematics? More Mathematics! ..... 473. | |
506 | 1 | |a restricted access | |
521 | |a specialized | ||
540 | |a InC 1.0 |u https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/ | ||
561 | |a © 2017 WTM – Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Münster | ||
653 | 0 | |a Mathematikunterricht |a Problemlösen | |
655 | 7 | |2 DRIVER Types |a Buch | |
655 | 7 | |2 DCMI Types |a Text | |
700 | 1 | |a Ambrus, András |4 hnr | |
700 | 1 | |a Stein, Martin |0 http://d-nb.info/gnd/140990372 |4 edt | |
710 | 2 | |a Universitäts- und Landesbibliothek Münster |0 http://d-nb.info/gnd/5091030-9 |4 own | |
810 | 2 | |a WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien |t Festschriften der Mathematikdidaktik |v Bd. 5 |w (miami)f9155d4b-9eae-4fcf-8482-ec9057f3f3b2 | |
856 | 4 | 0 | |3 Zum Volltext |q text/html |u https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-49189653074 |u urn:nbn:de:hbz:6-49189653074 |
856 | 4 | 0 | |3 Zum Volltext |q application/pdf |u https://repositorium.uni-muenster.de/document/miami/52a079f4-a8c1-4ff9-8a92-e108f7a999eb/wtm_isbn-978-3-95987-064-1.pdf |