Didaktisch-methodische Empfehlungen zur Weckung eines situationalen Interesses an einem für Schülerinnen und Schüler wenig interessanten Unterrichtsthema. Eine Befragung von Geographielehrerinnen und -lehren in Nordrhein-Westfalen

Different studies in German‐ and English‐speaking countries have confirmed students‘ small interest in certain topics of the Geography curriculum. This is often paired with a decline of subject‐related interest throughout the course of Sek I. There is a growing emphasis in Geography didactic‐teachin...

Author: Ditges, Thomas Daniel
Document types:Master thesis
Media types:Text
Publication date:2015
Date of publication on miami:02.06.2015
Modification date:27.07.2015
Series:Münstersche Arbeiten zur Geographiedidaktik, Bd. 8
Edition statement:[Electronic ed.]
Subjects:Geographiedidaktik; Schülerinteresse; Situationales Interesse; didaktisch‐methodische Empfehlungen; Befragung
DDC Subject:550: Geowissenschaften, Geologie
License:InC 1.0
Language:German
Format:PDF document
URN:urn:nbn:de:hbz:6-79269753763
Permalink:https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-79269753763
Digital documents:MAG_2015_08.pdf
Loading...