Engaging (with) Mathematics and Learning to Teach : An Integrated Approach to Mathematics Preservice Education

Mathematics education research indicates the value of a meaning-making and problem-solving approach to the teaching mathematics in primary and lower secondary classrooms. Yet teachers, most of whom have not experienced such pedagogies in their own mathematics learning, often find it difficult to imp...

Verfasser: Povey, Hilary
Dokumenttypen:Buch
Medientypen:Text
Erscheinungsdatum:2017
Publikation in MIAMI:21.12.2017
Datum der letzten Änderung:21.12.2017
Verlag/Hrsg.: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien
Angaben zur Ausgabe:[Electronic ed.]
Schlagwörter:Zahlentheorie; Polygon; Polyeder; Gruppentheorie; Mathematikunterricht; Grundschule; Sekundarstufe 1
Fachgebiet (DDC):370: Bildung und Erziehung
510: Mathematik
Rechtlicher Vermerk:© 2017 WTM – Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Münster
Lizenz:InC 1.0
Sprache:English
Anmerkungen:Druckausgabe: Povey, Hilary: Engaging (with) Mathematics and Learning to Teach : An Integrated Approach to Mathematics Preservice Education. Münster : WTM, 2017. ISBN 978-3-95987-051-1
Format:PDF-Dokument
ISBN:978-3-95987-052-8
URN:urn:nbn:de:hbz:6-10219398258
Permalink:https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-10219398258
Onlinezugriff:wtm_isbn-978-3-95987-052-8.pdf
Diese Veröffentlichung ist für die Nutzung eingeschränkt. Falls Sie das Dokument nicht öffnen können, wenden Sie sich bitte für weitere Informationen an den Servicepunkt Publizieren der ULB Münster (miami@uni-muenster.de).
Jahr Jan Feb Mär Apr Mai Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dez
2018 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1
2019 0 0 0 1 0 0 0 0 1 0 0 0 2
2021 0 1 0 2 0 0 1 3 4 2 0 0 13
2022 0 0 0 1 1 0 1 0 2 1 2 13 21
2023 2 0 0 1 1 0 0 0 0 1 1 0 6