Spiritual advancements in the educational perspective of pastoral community development with reference to Vincent de Paul and Thomas Aquinas
Spiritual pedagogy implies commitment to create spiritual interests and habits of spiritual exercises and thus enlarge the catholic culture of living the faith in Jesus Christ. Participating actively in the pedagogical process of spiritual activity will develop a practical understanding of theologic...
Verfasser: | |
---|---|
Weitere Beteiligte: | |
FB/Einrichtung: | FB 02: Katholisch-Theologische Fakultät |
Dokumenttypen: | Dissertation/Habilitation |
Medientypen: | Text |
Erscheinungsdatum: | 2022 |
Publikation in MIAMI: | 12.10.2022 |
Datum der letzten Änderung: | 12.10.2022 |
Angaben zur Ausgabe: | [Electronic ed.] |
Schlagwörter: | Spiritual advancements; community development; pastoral leaders; women empowerment; Vincent de Paul; Thomas Aquinas |
Fachgebiet (DDC): | 230: Christentum, Christliche Theologie |
Lizenz: | CC BY 4.0 |
Sprache: | Englisch |
Hochschulschriftenvermerk: | Münster, Univ., Diss., 2022 |
Format: | PDF-Dokument |
URN: | urn:nbn:de:hbz:6-12059599776 |
Weitere Identifikatoren: | DOI: 10.17879/12059600681 |
Permalink: | https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-12059599776 |
Onlinezugriff: | diss_ambadan.pdf |