Spiritual advancements in the educational perspective of pastoral community development with reference to Vincent de Paul and Thomas Aquinas

Spiritual pedagogy implies commitment to create spiritual interests and habits of spiritual exercises and thus enlarge the catholic culture of living the faith in Jesus Christ. Participating actively in the pedagogical process of spiritual activity will develop a practical understanding of theologic...

Verfasser: Ambadan, Jaison Ambadan Chacko
Weitere Beteiligte: Könemann, Judith (Gutachter)
FB/Einrichtung:FB 02: Katholisch-Theologische Fakultät
Dokumenttypen:Dissertation/Habilitation
Medientypen:Text
Erscheinungsdatum:2022
Publikation in MIAMI:12.10.2022
Datum der letzten Änderung:12.10.2022
Angaben zur Ausgabe:[Electronic ed.]
Schlagwörter:Spiritual advancements; community development; pastoral leaders; women empowerment; Vincent de Paul; Thomas Aquinas
Fachgebiet (DDC):230: Christentum, Christliche Theologie
Lizenz:CC BY 4.0
Sprache:Englisch
Hochschulschriftenvermerk:Münster, Univ., Diss., 2022
Format:PDF-Dokument
URN:urn:nbn:de:hbz:6-12059599776
Weitere Identifikatoren:DOI: 10.17879/12059600681
Permalink:https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-12059599776
Onlinezugriff:diss_ambadan.pdf