Innovative Teaching Practices : Held at The Queen’s College Oxford University, UK August 14-18, 2023

In this essay we will present the ethnomathematics of the Bedouin society inthe south of Israel, and in particular the ethnomathematics manifested in thefolkloric embroidery of Bedouin women. The purpose of this essay is to showhow Bedouin women knew mathematics intuitively and used unique culturalv...

Weitere Beteiligte: Morska, Janina (Herausgeber)
Rogerson, Alan (Herausgeber)
Dokumenttypen:Konferenzveröffentlichung
Medientypen:Text
Erscheinungsdatum:2023
Publikation in MIAMI:12.07.2023
Datum der letzten Änderung:13.07.2023
Reihe:Conference proceedings in mathematics education, Bd. 9
Verlag/Hrsg.: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien
Angaben zur Ausgabe:[Electronic ed.]
Fachgebiet (DDC):370: Bildung und Erziehung
510: Mathematik
Rechtlicher Vermerk:© 2023 WTM – Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Münster
Lizenz:InC 1.0
Sprache:English
Version in anderer physikalischen Form:Druckausgabe: Morska, Janina; Rogerson, Alan (Hrsg.): Symposium Proceedings Innovative Teaching Practices : Held at The Queen’s College Oxford University, UK August 14-18, 2023. 1. Aufl., Münster : WTM, 2023. (Conference Proceedings in Mathematics Education ; 9), ISBN 978-3-95987-249-2
Format:PDF-Dokument
ISBN:978-3-95987-250-8
URN:urn:nbn:de:hbz:6-79978623273
Weitere Identifikatoren:DOI: 10.17879/89978543012
Permalink:https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-79978623273
Verwandte Dokumente:
Onlinezugriff:wtm_isbn-978-3-95987-250-8.pdf
Diese Veröffentlichung ist für die Nutzung eingeschränkt. Falls Sie das Dokument nicht öffnen können, wenden Sie sich bitte für weitere Informationen an den Servicepunkt Publizieren der ULB Münster (miami@uni-muenster.de).