Innovative Teaching Practices : Held at The Queen’s College Oxford University, UK August 14-18, 2023
In this essay we will present the ethnomathematics of the Bedouin society inthe south of Israel, and in particular the ethnomathematics manifested in thefolkloric embroidery of Bedouin women. The purpose of this essay is to showhow Bedouin women knew mathematics intuitively and used unique culturalv...
Weitere Beteiligte: | |
---|---|
Dokumenttypen: | Konferenzveröffentlichung |
Medientypen: | Text |
Erscheinungsdatum: | 2023 |
Publikation in MIAMI: | 12.07.2023 |
Datum der letzten Änderung: | 13.07.2023 |
Reihe: | Conference proceedings in mathematics education, Bd. 9 |
Verlag/Hrsg.: |
WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien
|
Angaben zur Ausgabe: | [Electronic ed.] |
Fachgebiet (DDC): | 370: Bildung und Erziehung
510: Mathematik |
Rechtlicher Vermerk: | © 2023 WTM – Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Münster |
Lizenz: | InC 1.0 |
Sprache: | English |
Version in anderer physikalischen Form: | Druckausgabe: Morska, Janina; Rogerson, Alan (Hrsg.): Symposium Proceedings Innovative Teaching Practices : Held at The Queen’s College Oxford University, UK August 14-18, 2023. 1. Aufl., Münster : WTM, 2023. (Conference Proceedings in Mathematics Education ; 9), ISBN 978-3-95987-249-2 |
Format: | PDF-Dokument |
ISBN: | 978-3-95987-250-8 |
URN: | urn:nbn:de:hbz:6-79978623273 |
Weitere Identifikatoren: | DOI: 10.17879/89978543012 |
Permalink: | https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-79978623273 |
Verwandte Dokumente: |
|
Onlinezugriff: | wtm_isbn-978-3-95987-250-8.pdf
Diese Veröffentlichung ist für die Nutzung eingeschränkt. Falls Sie das Dokument nicht öffnen können, wenden Sie sich bitte für weitere Informationen an den Servicepunkt Publizieren der ULB Münster (miami@uni-muenster.de). |
In this essay we will present the ethnomathematics of the Bedouin society inthe south of Israel, and in particular the ethnomathematics manifested in thefolkloric embroidery of Bedouin women. The purpose of this essay is to showhow Bedouin women knew mathematics intuitively and used unique culturalvalues and elements, which contain and reflect a variety of didacticalmathematical aspects, concepts, and attributes. Also, we will show howBedouin women knew mathematics through their embroidery work. The datapresented based on research we conducted among the Bedouin population,with the aim of searching for collecting ethnomathematics knowledge inBedouin society. This goal was derived from our need to make the subjecteasier and more accessible to our students, and to increase their desire tostudy it.