"Attack" or "Honour"? Face Message Behaviour in Crisis Negotiation - a Case Study

This study is based on Rogan and Hammer’s (2002) model of crisis negotiation and focuses on face message behaviour. Saving or losing one’s face is an important issue in crisis negotiation. We suggest that the salience of face issues varies with the type of conflict phase, particularly escalation and...

Verfasser: Bilsky, Wolfgang
Kürten, Gudrun
FB/Einrichtung:FB 07: Psychologie und Sportwissenschaft
Dokumenttypen:Arbeitspapier
Medientypen:Text
Erscheinungsdatum:2006
Publikation in MIAMI:23.07.2019
Datum der letzten Änderung:06.03.2020
Reihe:Berichte aus der Arbeitseinheit Differentielle Psychologie und Persönlichkeitspsychologie, Bd. 29
Angaben zur Ausgabe:[Electronic ed.]
Schlagwörter:crisis negotiation; face message behaviour; escalation; face supporting (honour) behaviour; face threatening (attack) behaviour; negotiator; hostage-taker
Fachgebiet (DDC):150: Psychologie
Lizenz:InC 1.0
Sprache:English
Anmerkungen:Berichte aus dem Psychologischen Institut IV
Format:PDF-Dokument
URN:urn:nbn:de:hbz:6-04139652799
Permalink:https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-04139652799
Onlinezugriff:bericht_bpi-iv_2006_29.pdf
Jahr Jan Feb Mär Apr Mai Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dez
2019 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 1 3
2020 1 0 2 0 0 0 0 0 0 0 4 0 7
2021 3 3 7 9 3 2 2 3 1 7 3 2 45
2022 0 0 1 0 1 0 3 0 0 1 6 10 22
2023 1 0 1 6 1 0 0 6 1 9 4 1 30
2024 3 2 3 0 2 0 10