The Joint Action Effect on Memory as a Social Phenomenon: The Role of Cued Attention and Psychological Distance

In contrast to individual tasks, a specific social setting is created when two partners work together on a task. How does such a social setting affect memory for taskrelated information? We addressed this issue in a distributed joint-action paradigm, where two team partners respond to different type...

Verfasser: Wagner, Ullrich
Giesen, Anna
Knausenberger, Judith
Echterhoff, Gerald
FB/Einrichtung:FB 07: Psychologie und Sportwissenschaft
Dokumenttypen:Artikel
Medientypen:Text
Erscheinungsdatum:2017
Publikation in MIAMI:04.01.2019
Datum der letzten Änderung:16.04.2019
Angaben zur Ausgabe:[Electronic ed.]
Quelle:Frontiers in Psychology 8 (2017) 1697, 1-10
Schlagwörter:joint action; social memory; incidental encoding; psychological distance
Fachgebiet (DDC):150: Psychologie
Lizenz:CC BY 4.0
Sprache:English
Förderung:Finanziert durch den Open-Access-Publikationsfonds 2017 der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster (WWU Münster).
Format:PDF-Dokument
URN:urn:nbn:de:hbz:6-06139616875
Weitere Identifikatoren:DOI: 10.3389/fpsyg.2017.01697
Permalink:https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-06139616875
Onlinezugriff:artikel_wagner_2017.pdf
Jahr Jan Feb Mär Apr Mai Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dez
2019 2 0 4 11 16 16 11 11 22 66 6 8 173
2020 11 7 9 3 0 1 4 2 0 1 4 1 43
2021 4 9 15 4 7 6 9 4 3 6 8 10 85
2022 4 2 8 8 11 10 3 2 7 2 5 8 70
2023 2 1 0 4 3 1 1 6 5 5 3 4 35
2024 0 2 5 0 7