Gamification for Business Process Modeling
Gamification is a novel, industry-driven trend that is concerned with the application of game design elements to non-game contexts. The main goal of this work is to examine how gamification can be used to support business process modeling. To that extent, design science research was conducted to det...
Verfasser: | |
---|---|
Weitere Beteiligte: | |
FB/Einrichtung: | FB 04: Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät |
Dokumenttypen: | Dissertation/Habilitation |
Medientypen: | Text |
Erscheinungsdatum: | 2018 |
Publikation in MIAMI: | 09.05.2018 |
Datum der letzten Änderung: | 09.05.2018 |
Reihe: | Wissenschaftliche Schriften der Universität Münster / Reihe IV, Bd. 13 |
Verlag/Hrsg.: |
readbox unipress in der readbox publishing GmbH
|
Angaben zur Ausgabe: | [Electronic ed.] |
Schlagwörter: | Business Process Modeling; Gamification; Game Design Elements; Model Quality; Horus Business Modeler; Petri Nets |
Fachgebiet (DDC): | 000: Informatik, Wissen, Systeme
330: Wirtschaft 790: Sport, Spiele, Unterhaltung |
Lizenz: | CC BY-SA 4.0 |
Sprache: | English |
Anmerkungen: | Auch im Buchhandel erhältlich: Gamification for Business Process Modeling / Nicolas Pflanzl. – Münster : Münsterscher Verlag für Wissenschaft, 2018. – XIX, 514 S. (Wissenschaftliche Schriften der WWU Münster : Reihe IV ; Bd. 13), ISBN 978-3-8405-0176-0, Preis: 50,00 EUR |
Format: | PDF-Dokument |
ISBN: | 978-3-8405-0176-0 |
URN: | urn:nbn:de:hbz:6-29169441136 |
Permalink: | https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-29169441136 |
Onlinezugriff: | diss_pflanzl_buchblock.pdf |
Wird geladen...