The Impact of Electronic Word-of-Mouth on Consumers and Firms

Simon Monske investigates the influence of electronic word-of-mouth (eWOM) on consumers’ information search strategies as well as how firms can measure and strategically utilize eWOM. Based on pre-studies and an eye-tracking online experiment, the author empirically shows that consumers focus on pro...

Verfasser: Monske, Simon
Weitere Beteiligte: Wiesel, Thorsten (Gutachter)
Dokumenttypen:Dissertation/Habilitation
Medientypen:Text
Erscheinungsdatum:2018
Publikation in MIAMI:27.08.2018
Datum der letzten Änderung:08.11.2022
Reihe:Wissenschaftliche Schriften der Universität Münster / Reihe IV, Bd. 14
Verlag/Hrsg.: readbox unipress in der readbox publishing GmbH
Angaben zur Ausgabe:[Electronic ed.]
Schlagwörter:Electronic Word-Of-Mouth; Product Reviews; Information Search; Customer Journey; Social Media Monitoring; Eye-Tracking; Cluster Analysis Electronic Word-Of-Mouth; Produktrezensionen; Informationssuche; Kaufentscheidung; Social Media Monitoring; Eye-Tracking; Clusteranalyse
Fachgebiet (DDC):300: Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
330: Wirtschaft
Lizenz:CC BY-SA 4.0
Sprache:English
Hochschulschriftenvermerk:Münster (Westfalen), Univ., Diss., 2017
Version in anderer physikalischen Form:Erstveröffentlichung: The Impact of Electronic Word-of-Mouth on Consumers and Firms / Simon Monske. – Münster : Readbox Unipress, 2018. – VI, 278 S. (Wissenschaftliche Schriften der WWU Münster : Reihe IV; Bd. 14), ISBN 978-3-8405-0178-4, Preis: 24,20 EUR
Nachdruck im Buchhandel erhältlich: The Impact of Electronic Word-of-Mouth on Consumers and Firms / Simon Monske. – Hildesheim : Georg Olms Verlag, 2022. – VI, 278 S. (Wissenschaftliche Schriften der WWU Münster : Reihe IV; Bd. 14), ISBN 978-3-487-16304-8, Preis: 38,00 EUR
Format:PDF-Dokument
ISBN:978-3-8405-0178-4
URN:urn:nbn:de:hbz:6-19149601146
Weitere Identifikatoren:DOI: 10.17879/42029570442
Permalink:https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-19149601146
Onlinezugriff:diss_monske_buchblock.pdf
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