Der Geographieunterricht – mehr als Stadt-Land-Fluss? : Eine qualitative Studie zur Relevanz des Schulfaches Geographie aus der Perspektive von Geographielehrerinnen und -lehrern in Nordrhein-Westfalen

Besides their professional knowledge, motivational orientations and self-regulation, teacher’s beliefs constitute a fundamental part of their professional competence and do affect educational practice in the classroom (cf. Reusser et al. 2014; Kunter 2015; Baumert/Kunter 2006; Pajares 1992). Therefo...

Author: Rottstegge, Julia
Document types:Master thesis
Media types:Text
Publication date:2016
Date of publication on miami:02.12.2016
Modification date:05.12.2016
Series:Münstersche Arbeiten zur Geographiedidaktik, Bd. 12
Edition statement:[Electronic ed.]
Subjects:Geographiedidaktik; Lehrerprofessionalität; Lehrerüberzeugungen; qualitative Inhaltsanalyse; Relevanz
DDC Subject:550: Geowissenschaften, Geologie
License:InC 1.0
Language:German
Format:PDF document
URN:urn:nbn:de:hbz:6-83299489223
Permalink:https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-83299489223
Digital documents:MAG_2016_12.pdf
Loading...