Der Geographieunterricht – mehr als Stadt-Land-Fluss? : Eine qualitative Studie zur Relevanz des Schulfaches Geographie aus der Perspektive von Geographielehrerinnen und -lehrern in Nordrhein-Westfalen
Besides their professional knowledge, motivational orientations and self-regulation, teacher’s beliefs constitute a fundamental part of their professional competence and do affect educational practice in the classroom (cf. Reusser et al. 2014; Kunter 2015; Baumert/Kunter 2006; Pajares 1992). Therefo...
Author: | |
---|---|
Document types: | Master thesis |
Media types: | Text |
Publication date: | 2016 |
Date of publication on miami: | 02.12.2016 |
Modification date: | 05.12.2016 |
Series: | Münstersche Arbeiten zur Geographiedidaktik, Bd. 12 |
Edition statement: | [Electronic ed.] |
Subjects: | Geographiedidaktik; Lehrerprofessionalität; Lehrerüberzeugungen; qualitative Inhaltsanalyse; Relevanz |
DDC Subject: | 550: Geowissenschaften, Geologie |
License: | InC 1.0 |
Language: | German |
Format: | PDF document |
URN: | urn:nbn:de:hbz:6-83299489223 |
Permalink: | https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-83299489223 |
Digital documents: | MAG_2016_12.pdf |
Loading...