Problem solving in the mathematics classroom : perspectives and practices from different countries
Problem solving is a cornerstone of the school mathematics curricula in many countries, as it is an essential part of mathematical knowledge and performance. Implementation of problem solving in school mathematics is also important for meeting society’s needs with respect to work, school, and life -...
Weitere Beteiligte: | |
---|---|
Dokumenttypen: | Buch |
Medientypen: | Text |
Erscheinungsdatum: | 2016 |
Publikation in MIAMI: | 30.01.2017 |
Datum der letzten Änderung: | 06.09.2022 |
Reihe: | Ars Inveniendi et Dejudicandi, Bd. 7 |
Verlag/Hrsg.: |
WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien
|
Angaben zur Ausgabe: | [Electronic ed.] |
Schlagwörter: | Problemlösen; Mathematikunterricht |
Fachgebiet (DDC): | 370: Bildung und Erziehung
510: Mathematik |
Rechtlicher Vermerk: | © 2016 WTM – Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Münster |
Lizenz: | InC 1.0 |
Sprache: | English |
Anmerkungen: | Druckausgabe: Kuzle, Ana; Rott, Benjamin; Hodnik Čadež, Tatjana (Hrsg.): Problem solving in the mathematics classroom : perspectives and practices from different countries. Münster : WTM, 2016. (Ars Inveniendi et Dejudicandi ; 7), ISBN 978-3-95987-007-8 |
Format: | PDF-Dokument |
ISBN: | 978-3-95987-008-5 |
URN: | urn:nbn:de:hbz:6-63239467138 |
Permalink: | https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-63239467138 |
Onlinezugriff: | wtm_isbn-978-3-95987-008-5.pdf
Diese Veröffentlichung ist für die Nutzung eingeschränkt. Falls Sie das Dokument nicht öffnen können, wenden Sie sich bitte für weitere Informationen an den Servicepunkt Publizieren der ULB Münster (miami@uni-muenster.de). |
Wird geladen...