Räumliche Repräsentationen Subsahara-Afrikas in Geographie-Schulbüchern – Eine Diskursanalyse aktueller Lehrwerke
The topic of social developments on the African continent is likely to gain in importance for students in Germany in the process of globalization. At the same time, as international studies show, there is still a great significance of the textbook as a medium for learning in schools. This study exam...
Verfasser: | |
---|---|
Dokumenttypen: | Master-/Diplomarbeit |
Medientypen: | Text |
Erscheinungsdatum: | 2017 |
Publikation in MIAMI: | 22.12.2017 |
Datum der letzten Änderung: | 22.12.2017 |
Reihe: | Münstersche Arbeiten zur Geographiedidaktik, Bd. 14 |
Angaben zur Ausgabe: | [Electronic ed.] |
Schlagwörter: | Geographiedidaktik; Diskursanalyse; Schulbuchanalyse; Afrika; Raumkonzepte |
Fachgebiet (DDC): | 550: Geowissenschaften, Geologie |
Lizenz: | InC 1.0 |
Sprache: | Deutsch |
Format: | PDF-Dokument |
URN: | urn:nbn:de:hbz:6-80239520960 |
Permalink: | https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-80239520960 |
Onlinezugriff: | MAG_2017_14.pdf |
Wird geladen...