Räumliche Repräsentationen Subsahara-Afrikas in Geographie-Schulbüchern – Eine Diskursanalyse aktueller Lehrwerke

The topic of social developments on the African continent is likely to gain in importance for students in Germany in the process of globalization. At the same time, as international studies show, there is still a great significance of the textbook as a medium for learning in schools. This study exam...

Verfasser: Zimmermann, Lukas
Dokumenttypen:Master-/Diplomarbeit
Medientypen:Text
Erscheinungsdatum:2017
Publikation in MIAMI:22.12.2017
Datum der letzten Änderung:22.12.2017
Reihe:Münstersche Arbeiten zur Geographiedidaktik, Bd. 14
Angaben zur Ausgabe:[Electronic ed.]
Schlagwörter:Geographiedidaktik; Diskursanalyse; Schulbuchanalyse; Afrika; Raumkonzepte
Fachgebiet (DDC):550: Geowissenschaften, Geologie
Lizenz:InC 1.0
Sprache:Deutsch
Format:PDF-Dokument
URN:urn:nbn:de:hbz:6-80239520960
Permalink:https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-80239520960
Onlinezugriff:MAG_2017_14.pdf
Wird geladen...