Lehrervorstellungen und fachliche Vorstellungen zu Experimenten im Geographieunterricht
Taking into current literature of didactics of Geography, there is a lack of clear and coherent criteria concerning teaching-related experiments. Up to now there is a wide range of different criteria to refer to so that in concrete teaching situations the teachers’ own perception of how experiments...
Verfasser: | |
---|---|
Dokumenttypen: | Master-/Diplomarbeit |
Medientypen: | Text |
Erscheinungsdatum: | 2013 |
Publikation in MIAMI: | 23.05.2013 |
Datum der letzten Änderung: | 13.04.2022 |
Reihe: | Münstersche Arbeiten zur Geographiedidaktik, Bd. 4 |
Angaben zur Ausgabe: | [Electronic ed.] |
Schlagwörter: | Geographiedidaktik; Didaktische Rekonstruktion; Experiment; Versuch; Lehrervorstellungen; Naturwissenschaftliche Grundbildung |
Fachgebiet (DDC): | 550: Geowissenschaften, Geologie |
Lizenz: | InC 1.0 |
Sprache: | Deutsch |
Format: | PDF-Dokument |
URN: | urn:nbn:de:hbz:6-66389487241 |
Permalink: | https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-66389487241 |
Onlinezugriff: | MAG_Band_04.pdf
MAG_Band_04_Anhang.pdf |
Daten herunterladen: | ZIP-Datei |
Wird geladen...